Hoe maak je een nieuwe missie levend?
Hoe laat je een missie leven bij de medewerkers? Door hen op verschillende manieren te betrekken. In een voortraject kan je veel verschillende groepen mee laten praten en denken over de juiste vorm van de missie. Wij hebben daarbij gebruikgemaakt van de versnellingskamer. Een ruimte waar iedereen parallel ideeën kan uitwisselen. En waar je snel kan meten op welke punten men het eens is met elkaar en op welke punten niet. Zodat je snel tot de kern kan komen. Het dagelijks werk stond daarbij centraal. En vanuit dat dagelijks werk kon men linken maken richting elementen van de missie.
Maar iedereen uitnodigen voor een sessie is lastig. Daarom hebben we voor de brede groep medewerkers van de Rijksoverheid een missiecampagne met posters ontwikkeld. Iedereen kon via zijn of haar computer de elementen van de missie aangeven die hem of haar het meest aanspraken. En waarom. Iedereen kon zo een eigen poster maken. Deze posters konden zowel digitaal als op papier worden opgehangen. Op een site kon men aangeven welke men van de andere posters herkende en waardeerde. Zo ontstond een discussie over de kernbegrippen van de nieuwe missie.
Het eerste deel van dit traject is uitgevoerd. Deel 2 staat klaar voor lancering.
partners: Wit Communicatieadviseurs, Beautiful Minds