Boek interne communicatie 2023
Een volledig nieuwe versie van het boek Interne Communicatie waar het voor Huib allemaal mee begon.
Bestel het volledig vernieuwde boek hier!
Betrokken medewerkers presteren goed, voelen zich verbonden met hun organisatie en werken met veel plezier. Slimme interne communicatie is daarbij essentieel. Steeds meer organisaties kiezen voor all remote of hybride werken. Dat vraagt om extra aandacht voor de inrichting van interne communicatie. In dit boek zijn veel van onze ervaringen als bureau verwerkt.
Het geeft handreikingen om de interne communicatie in de organisatie te verbeteren op medewerker-, team- en organisatieniveau. Al meer dan 20 jaar helpt het communicatieprofessionals om stap voor stap engagement te verhogen door betere communicatie. Goed luisteren is de start: welke behoeften leven er? Zijn die veranderd doordat we meer thuiswerken? Verschillende onderzoekstechnieken en disciplines passeren de revue.
Deze achtste herziene uitgave gaat uitgebreid in op actuele thema’s zoals:
- diversiteit en inclusie;
- leiderschapscommunicatie;
- de do’s & don’ts van hybride communiceren;
- interne communicatie bij veranderingsprocessen.
Volledig nieuwe versie boek interne communicatie
Daarbij kijkt Huib over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit HRM, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod. Op de bijbehorende online leeromgeving staan praktische tips en tools, achtergrondinformatie en opdrachten.
Recensies van de vorige editie
Jasper Mulder in Adformatie, mei 2018:
Koeleman heeft een uiterst breed werk afgeleverd dat de stand van het vak schetst. Gelukkig is hij uitgegaan van een breed lezerspubliek, dat maakt de publicatie erg leesbaar.
Het nieuwe boek van Huib Koeleman is onderhoudend, en helemaal bij de tijd en daarmee uiterst relevant voor communicatieprofessionals van vandaag en morgen.
Nico Jong op Managementboek Recensies:
Interne communicatie is opnieuw een stevige handleiding om te komen tot een serieuze aanpak van interne communicatie. Het boek toont regelmatig de verwevenheid van interne communicatie met andere functiegebieden binnen de organisatie.
Bekijk ook het boek ‘Interne communicatie bij verandering’ van Huib Koeleman.