Contact EN

Zoeken

Generic filters
Exact matches only
alle diensten

Masterclass ‘Ken je collega: ontwikkel effectieve medewerkerspersona’s’

Waarom aan de slag met persona’s?

Een persona-aanpak is een veelzijdige methode om interne doelgroepen en hun communicatiebehoeften in kaart te brengen. Het voordeel van deze aanpak is dat je denkt vanuit je doelgroep: hun perspectief staat centraal. Hierdoor kun je zorgen voor efficiënte, passende en slimme interne communicatie per doelgroep die je langdurig kunt toepassen. Het is dus geen eendagsvlieg maar een investering in het fundament van je interne communicatie.

Wil jij aan de slag met persona’s, of heb je juist behoefte aan een kritische aanscherping van bestaande persona’s? Doe dan mee aan onze Persona Masterclass waarbij je onder begeleiding van een senior van Orange Otters aan de slag gaat met medewerkerspersona’s voor jouw organisatie. Je leert niet alleen wat algemeen goed werkt, maar maakt ook de vertaalslag naar je eigen organisatie.

Het programma

Een persona is geen gebakken lucht; het vereist onderbouwing en een slim proces. We nemen je mee in de toegevoegde waarde van interne persona’s, onze aanpak van onderzoek tot eindproduct, bepalen jouw ontwikkelvraag en delen met welke stappen je direct kunt starten binnen jouw organisatie. Dit allemaal in een interactief programma waarmee je direct aan je eigen casus werkt.

Wij delen graag onze aanpak op basis van onze ervaringen bij diverse opdrachten en opdrachtgevers. Tijdens deze masterclass van drie uur nemen we je mee door onze aanpak van onderzoek tot eindproduct, geven we voorbeelden van de toegevoegde waarde binnen jouw communicatieprocessen en breng je in kaart welke stappen jij kunt zetten voor jouw organisatie.

Deze masterclass bevat een intakegesprek waarin we op jouw ontwikkelvraag ingaan en een eindgesprek die enige tijd na afloop van de masterclass plaatsvindt. Deze 1 op 1 gesprekken zijn bedoeld om je extra op gang te helpen en zijn inbegrepen in de prijs van de masterclass.

Na deze masterclass…

  • Ben je aan de slag gegaan met jouw eigen casus onder begeleiding van een ervaren senior van Orange Otters;
  • Weet je hoe je een persona-aanpak binnen elke soort organisatie kunt inzetten;
  • Ken je verschillende onderzoeksmethoden om op basis van data de persona tot leven te brengen;
  • Breng je de uitdagingen voor jouw organisatie in kaart en leer je hoe je verder komt;
  • Ken je de praktische Do’s en Don’ts van het ontwikkelen en implementeren van een persona;
  • Heb je samen geleerd en je netwerk verbreedt in deze interactieve masterclass;
  • Heb je inspiratie en voorbeelden van de toegevoegde waarde van persona’s voor interne communicatie., waarmee je ook collega’s kunt inspireren.

Voor wie

Het werk wat jij doet, raakt je collega’s, waarbij het goed begrijpen van hun perspectief belangrijk is. Je bent bijvoorbeeld communicatieprofessional, projectleider of hr-professional met een communicatieve verantwoordelijkheid. Je wilt graag de uitdagingen van jouw doelgroep beter leren begrijpen, zodat jouw communicatie beter aan kan sluiten op hun werkbeleving.

Over de docent

Lisa Kortekaas is communicatieadviseur en specialist in interne- en verandercommunicatie en leiderschapscommunicatie. Vanuit communicatiebureau Orange Otters werkt ze voor verschillende (nonprofit-)organisaties om de samenwerkingen te versterken en betrokkenheid te verhogen. Hierbij leidt ze ook persona-projecten bij opdrachtgevers. Vanuit haar rol geeft ze vele workshops, trainingen en lezingen. Daarnaast schrijft ze regelmatig blogs en artikelen.

Schrijf je in

Kijk voor praktische informatie en kosten op de inschrijfpagina van de masterclass.

Als je nog vragen hebt of twijfelt of deze masterclass ook voor jouw situatie geschikt is, neem dan gerust contact met ons op via team@orangeotters.nl. Dan plant Jeroen een belafspraak met je in. We kunnen ook een belafspraak inplannen als je benieuwd bent naar de mogelijkheid voor een incompany.

Agenda