DAMCO internationale interne communicatie
Vraag
DAMCO is een internationaal werkend logistiek bedrijf. De vraag van DAMCO: richt internationale interne communicatie in. Hoe betrekken we wereldwijd staf en medewerkers bij de ontwikkeling en uitvoering van een nieuwe bedrijfsstrategie? Welke communicatieactiviteiten werken ook in verschillende tijdzones stimulerend? Hoe richt je een cultuurprogramma in waarmee leiders in de verschillende vestigingen goed uit de voeten kunnen? Typisch een opdracht waar Orange Otters raad mee weet!
Aanpak
Met advies en begeleiding hebben we het communicatieteam ruim 2 jaar lang geholpen bij de inrichting van de Damco internationale interne communicatie en het cultuurprogramma. Ons doel was om hierbij maximaal effect te halen uit online media als Yammer, Sharepoint, online conferenties en webinars. We organiseerden activiteiten via online communicatie, op zo’n manier dat ze bij elke internationale vestiging direct werden opgevolgd door face-to-face-dialogen. Ook faciliteerden we via Yammer de ‘YamYams’ waarin medewerkers van gedachten kunnen wisselen met de CEO. Voor het cultuurprogramma hebben we een reeks leiderschapsworkshops ontwikkeld en uitgevoerd.
Wereldwijd werken, wereldwijd communiceren (met inspiratie & effect)
Resultaat
Onze adviseur Puck Isfordink heeft ruim 2 jaar een goede rol kunnen spelen. Haar inbreng en inzet werden hoog gewaardeerd. De internationale communicatie en het cultuurprogramma zijn ook goed op gang gekomen. Het effect was ook meetbaar in toename van gebruik en waardering van de interne communicatieactiviteiten. In 2 jaar was een goede basis gelegd onder de nieuwe strategie.