Holland Casino: interne communicatiestructuur
Vraag
Holland Casino is in beweging. In 2018 is sprake van mogelijke verzelfstandiging, waardoor het staatsbedrijf in moet spelen op veranderende omstandigheden en een beweeglijker markt. Het is de wens om medewerkers mee te krijgen in die beweging. Om strategische doelen te bereiken, betrokkenheid te vergroten en om snel te kunnen schakelen als er nieuws is. De huidige interne communicatiestructuur binnen Holland Casino is daarvoor onvoldoende ingericht. Holland Casino vroeg Orange Otters mee te werken aan de verbetering van die interne communicatiestructuur.
Aanpak
We hebben in 2018 samen met casinomanagers en het team communicatie een visie ontwikkeld op de gewenste invulling van interne communicatie. Vervolgens hebben we in ‘deep dives’ bij twee vestigingen en een ‘bootcamp’ met betrokkenen uit alle vestigingen de vijf pijlers onder de nieuwe interne communicatiestructuur uitgewerkt.
Resultaat
Holland Casino is de nieuwe interne communicatie infrastructuur stap voor stap aan het uitwerken. Het team communicatie is begonnen met het verstevigen van de interne communicatiefunctie van leiders en andere sleutelfiguren in de organisatie. Ook is een nieuw online platform ingevoerd. We zijn net gestart met het vervolg. De verzelfstandiging van Holland Casino is van de baan, maar de interne communicatieverbeteringen blijven belangrijk.